Založ si blog

Bol som hore ked zacinalo horiet.

Pripomenulo mi to Fulghuma – „uz horela ked som si do nej lihal“.

Bolo uplne presne 12:00 ked som sa hore pozrel na hodinky. Vsetko dokola som mal pod rukou, a to uplne doslova. Kriz na vrchu som pobozkal a sefovi ‚tam hore‘ podakoval. Nielen za pekne pocasie, modru oblohu a pevny sneh, ale hlavne za krasny zazitok. Za 4 ‚budies‘ ktorych som cestou dobehol a pripojil sa k nim. ‚Slavkac‘, 2452 nad morom, 1400 vyskovych metrov na mackach, lyze na bagli. Prec od civilizacie, ktora sa v tom case stale viac a viac cervenala. Na Krasnej horke poziarom, na sirej slovenskej zemi vyhravajucou populistickou lavicou a ja na tvari, hoc som sa rano natrel patdesiatkou… Vlastne cervenalo sa vsade dokola, snad len smerom na sever nie – tam uz je Polsko 🙂

 

Zhora to nevyzeralo tak zle. Vsetko dobre drzalo, na vrchu bolo 5 centi cerstveho prasanu, podklad tvrdy ale nie ladovy. Prislub krasneho zjazdu. Ale iba na hrane som okusil aj druhu stranu mince. Z Velkej studenej silno fukal – mrazivy a burlivy. Zo severu bol hreben vyfukany, a uplne aj lyzami nezjazdny. A z juznej – tam bolo cele Slovensko. Cervene Slovensko. Vsetko ma dve tvare, kazda minca ma dve strany.

 

Ja som zisiel centralom dole a bola to nadhera. Uno-tuti, bellissimo… Nezalezalo na farbe, hoc tej Krasnej horky bolo skoda…Ja som ostal pekne opaleny a Slovaci dostali, co chceli. A moj bonus navyse, ten som si odlozil do pamate. Prial by som Vam zazit to. Bola to ta pekna strana mince.

Na zaciatku prazdnin.

01.07.2012

Neviem, ci ste niekedy zazili takyto den. Dnes som sa narodil. Teda pred zopar rokmi dnes. A dnes mi zomrel stary otec. Pred zopar hodinami, dnes. Asi nebudem oslavovat, hoci veci su nakupene. Mal som ho rad a hlavne ked som bol maly tak som tam travieval vela casu – prazdniny, vikendy… skratka pravy dedko a babka. Bol taka typicka stara generacia – moc nerozumel dnesnemu svetu, sucasnym [...]

Ak sa pýtaš „prečo? “ tak to nikdy nepochopíš.

28.03.2012

Vratil som sa zhora a ako vzdy, ked som stastlivo dole, tak mam plnu hlavu zazitkov a je tazke ma zastavit rozpravat. A ked som sa konecne zastavil – no trvalo to hodnu chvilku – tak sa ma opytali: a preco tam hore vobec stale chodis a takto riskujes? Prave som zlyzoval Vysoku. Tu Vysoku, co je asi 100 metrov nizsia nez Gerlach, tu Vysoku co ma nadherny dvojvrchol – [...]

Sa mi paci

31.01.2012

Prestalo snezit, ved uz aj stacilo – bolo tam toho bohato cez 2 metre. Na povalu som siel spat, akoby ani nebola na poschodi. A chatar musel odhadzat sneh od okien aby z nich videl. Ked som siel dnu, okna som mal pri mojich kolenach a do dveri som sa zohybal ako to vidime v starych ciernobielych filmoch. Bolo uprostred pracovneho tyzdna a predsa tam bolo plno. Akoby bolo stale viac a viac [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

blsny

Aj tie najkrajsie veci raz zovsedneju. Ale neznamena to, ze prestali byt krasnymi. A hlupak ten, co tomu prestane verit.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 7834x
Priemerná čítanosť článkov: 1959x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy