Založ si blog

Na zaciatku prazdnin.

Neviem, ci ste niekedy zazili takyto den. Dnes som sa narodil. Teda pred zopar rokmi dnes. A dnes mi zomrel stary otec. Pred zopar hodinami, dnes.

Asi nebudem oslavovat, hoci veci su nakupene. Mal som ho rad a hlavne ked som bol maly tak som tam travieval vela casu – prazdniny, vikendy… skratka pravy dedko a babka. Bol taka typicka stara generacia – moc nerozumel dnesnemu svetu, sucasnym vztahom a spravaniu – preto sa s nim obcas aj pohadal. Asi ho hneval ten dnesny svet. Ktovie ci preto bol taky tvrdohlavy a zarputily.

 

Ale poviem vam, chcel by som mat jeho cielavedomost, zarputilost a pevnu volu. Nepolozil to, ked mu niekolkotonovy zelezny ingot rozdrtil nohu a mal o nu prist. Rozostavany dom, male deti a iba 3 kriziky na pleciach… A ked mal 55 boli sme v Tatrach. Mal som 3 a on sa “pretekal” s mojim otcom na turach. Mne uhnali svalovu horucku a jemu mozgovy atak. Ale pred 70-tkou furikoval beton na nasu chatu – nevadilo ze vonku bolo 35`C. A ked sa mu o 10 rokov neskor zachcelo mat vlastnu, tak si ju postavil. Jeho tuzba zit, nieco robit a tvorit bola nekonecna. Niekolko krat sa zubatej doslova vysmial…

Posledne 2-3 roky to zacalo byt tazsie. Posledny tyzden lahol. Predvcerom som mu povedal som, ze ma dalsieho pravnuka, drzal som mu ruku – uz mi ju nevladal ani stisnut. Neda sa zit vecne, fyzicky urcite nie. On toho dokazal hodne – hodne aj babku potrapil 😈

Moje narodky zacnu mat jemne trpku prichut. No kazdeho z nas to caka. A pre kazdeho je to prechodom do dalsich svetov…

 

Obcas som pocul, ze sa hovori, ze ked nieco konci ine sa zacina. Alebo zakon zachovania hmoty ci energie. 14 dni dozadu sa mi narodil druhy syn. Tesim sa. Dedkovi chybali 2 roky do 90-tky – pozehnany vek, nie?! Som smutny, ale je toho vela preco sa oplati tesit sa.

 

Az pride rano nove majove, az zavonia jarne drevo na dvore, veci budu zas na svojom mieste (Svetlo).

Ak sa pýtaš „prečo? “ tak to nikdy nepochopíš.

28.03.2012

Vratil som sa zhora a ako vzdy, ked som stastlivo dole, tak mam plnu hlavu zazitkov a je tazke ma zastavit rozpravat. A ked som sa konecne zastavil – no trvalo to hodnu chvilku – tak sa ma opytali: a preco tam hore vobec stale chodis a takto riskujes? Prave som zlyzoval Vysoku. Tu Vysoku, co je asi 100 metrov nizsia nez Gerlach, tu Vysoku co ma nadherny dvojvrchol – [...]

Bol som hore ked zacinalo horiet.

27.03.2012

Pripomenulo mi to Fulghuma – „uz horela ked som si do nej lihal“. Bolo uplne presne 12:00 ked som sa hore pozrel na hodinky. Vsetko dokola som mal pod rukou, a to uplne doslova. Kriz na vrchu som pobozkal a sefovi ‚tam hore‘ podakoval. Nielen za pekne pocasie, modru oblohu a pevny sneh, ale hlavne za krasny zazitok. Za 4 ‚budies‘ ktorych som cestou [...]

Sa mi paci

31.01.2012

Prestalo snezit, ved uz aj stacilo – bolo tam toho bohato cez 2 metre. Na povalu som siel spat, akoby ani nebola na poschodi. A chatar musel odhadzat sneh od okien aby z nich videl. Ked som siel dnu, okna som mal pri mojich kolenach a do dveri som sa zohybal ako to vidime v starych ciernobielych filmoch. Bolo uprostred pracovneho tyzdna a predsa tam bolo plno. Akoby bolo stale viac a viac [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

blsny

Aj tie najkrajsie veci raz zovsedneju. Ale neznamena to, ze prestali byt krasnymi. A hlupak ten, co tomu prestane verit.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 7841x
Priemerná čítanosť článkov: 1960x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy